این منتقد در گفت و گو با خبرنگار سینما در این خصوص گفت: نکته حائز اهمیت سریال استفاده از رویکردهای مذهبی و دینی به صورت شعارگونه است.
وی افزود: لطیفی در این مجموعه نقطه وصل خودش با جامعه را به نمایش می گذارد و اینکه جامعه را از حیث بومی و ملی خوب می شناسد از نکات مهم این سریال است.
فهیم خاطرنشان کرد: کارگردان در فضاسازی بومی و سنتی، رنگ و بوی ایرانی و اسلامی به کار داده و سریال به زندگی ایرانی در قدیم بسیار نزدیک است البته در دیگر آثار لطیفی هم علاقه به فرهنگ ایرانی دیده می شود اما ای کاش این رنگ و بوی سنتی ایرانی در پرداخت و قامت شخصیت ها هم قرار می گرفت.
وی اضافه کرد: به نظر من سریال «تنهایی لیلا» بیشتر بازی با کلیشه ها بود و من به عنوان منتقد به این سریال نمره ای نمی توانم بدهم.
فهیم در ادامه توضیح داد: آقای لطیفی در این سریال عشق را با مذهب دراماتیزه می کند و تنها بخش کار همین است که از طراوت و تازگی برخوردار است والا بقیه کار تا به انتها رهاست.
وی افزود: در این سریال از کلیشه ها ی پررنگ تکراری استفاده شده است؛ از داستان تکراری دختر پولدار با پسر فقیری که از بطن فیلم فارسی های قدیم شکل پیدا می کند و در سریال تنهایی لیلا به گونه ای دیگر مطرح می شود گرفته، تا مناسبات خاله زنکی با چاشنی تعقیب و گریز و جنایت و محله ای که که هر روز آدمهایش یک جور هستند؛ یک روز خوب و یک روز بد.
این منتقد به صحبت هایش ادامه داد و گفت: در این سریال بعضی از آدم ها را تیپ هایی می بینیم که تا حد ممکن مچاله و به خاک سیاه نشانده می شوند؛ کما اینکه می بینیم لیلا به فلاکت می رسد و ازسویی عده دیگر به عرش می رسند.
این کارگردان در انتهای صحبت خود گفت: به رغم تغییر جهت مسیر داستان سریال از حکایت دختر پولدار و پسر فقیر، ولی باز هم دهها قسمت دیگر می توانست همینطور رها در ادامه داستان سریال بدون هیچ مابه ازای خارجی و درستی در بیرون تولید شده و ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه آدم های سریال آقای لطیفی قوام پیدا نکرده و در سطح حرکت می کردند.
ارسال نظر